Łomianki

stomatologia łomianki,

protetyka łomianki,

Uspokojenie podtlenkiem azotu

Boisz się wizyty u dnetysty ?

Mamy do zaoferowania dla naszych pacjentów nową metodę walki z bólem i stresem. Zapraszamy do zapoznania się z sedacją wziewną –czyli uspokojeniem mieszaniną podtlenkiem azotu i tlenu potocznie zwaną gazem rozweselającym. Jak dotąd jest to jedna  z najskuteczniejszych metod zapewnienia pacjentom komfortu psychicznego i fizycznego w gabinecie stomatologicznym.

Podawanie pacjentom gazu rozweselającego podczas wizyty w gabinecie stomatologicznym staje się coraz bardziej powszechne. Dzieci chętniej przychodzą do dentysty, ponieważ pod wpływem sedacji nie stresują się, a co ważniejsze często nie pamiętają tego co działo się podczas wizyty.

Uspokojenie uzyskuje się wdychając gaz rozweselający przy pomocy maseczki, którą zakładamy na nos. Dla naszych maluchów oferujemy maseczki zapachowe, które będą działały jeszcze przyjemniej. Najważniejszym atutem jest to, że przebywając pod tą maseczką nie odczuwamy lęku i stresu, który często towarzyszy podczas wizyty u dentysty.

Co to jest sedacja wziewna?

Można to określić jak stan fizycznego odprężenia, nawet przyjemnego oszołomienia, często oddzielania od rzeczywistości, przy jednoczesnym zachowaniu u pacjenta podstawowych odruchów oraz świadomości.

Wciąż mało popularne zwalczanie bólu i stresu.

W Polsce ta metoda znana jest od 1995 roku. Ale to dopiero ostatnie lata przyniosły przełom. Powodem tego jest podejście stomatologów do pacjentów, szczególnie tych najmłodszych. Dzisiaj powszechne jest leczenie w przyjazny, bezstresowy i bezbolesny sposób. To  wszystko państwo znajdą naszym gabinecie.

W leczeniu dzieci najważniejsze jest podejście. Bardzo ważne jest by budować relację pomiędzy stomatologiem i dzieckiem od najmłodszych lat (sedację wziewną możemy stosować  już u dzieci powyżej 3 roku życia). Wtedy nasze maluchy nie będą traktowały wizyty w gabinecie jako kary. Uspokojenie podtlenkiem azotu bardzo pomaga w leczeniu najmłodszych, starszych dzieci ale również dorosłych , eliminuje ból i strach przed zabiegiem.

Kiedy stosujemy sedację?

Uspokojenie podtlenkiem azotu można stosować do wszystkich zabiegów stomatologicznych zarówno u dzieci jak i dorosłych .

Sedacja wskazana jest także w przypadku zabiegów stomatologicznych u dzieci z astmą czy padaczką. Dzięki podaniu podtlenku azotu spada ryzyko ataku, który może spowodować stres związany z wizytą u dentysty. Sedacją możemy stosować u dziecka z hemofilią(dzięki użyciu N2O można w pewnych przypadkach uniknąć konieczności wykonywania ukłucia igłą), chorobami serca, czy nadciśnieniem.

Potrzeba około 5 minut, aby dziecko odzyskało całkowitą świadomość. Po tym czasie gaz rozweselający ustępuje i wracamy do stanu przed zabiegiem. Uspokojenie podtlenkiem węgla wciąż nie jest refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia, mimo, że dla wielu pacjentów tych najmłodszych i nie tylko, sedacja jest niezbędna do przeprowadzenia zabiegu.

Przeciwskazania do stosowania sedacji wziewnej:

 przeziębienie, przerost migdałków gardłowych — niedrożności górnych dróg oddechowych

 I trymestr ciąży

 choroby psychiczne

 brak współpracy pacjenta

 stwardnienie rozsiane, porfiria, miastenia gravis

 rozedma płuc

 alkoholizm